System Center 2012 termékcsalád

A Microsoft 2013 novemberében már elérhetővé tette a SystemCenter 2012 R2 változatát.

A System Center 2012 R2 az elődjéhez képest két területen ad jelentős változást: egyfelől az informatikai infrastruktúra felhőben való működése terén, még jobban automatizált, flexibilis adatközpontok menedzselhetők a segítségével. A felügyeleti környezetet felkészítették a Windows Server olyan új képességeinek a kezelésére, mint a virtuális lemezképek menet közbeni átméretezése, a virtuális gépek leállítás nélküli snapshotolása, valamint egész virtuális hálózatok mozgatása fizikai gépek között. A System Center 2012 R2 másik újdonsága a fejlettebb tároló menedzsment és hálózatkezelés.

A Microsoft System Center termékcsalád teljes körű támogatást kíván nyújtani valamennyi Informatikai üzemeltetési feladat elvégzéséhez, beleértve a hardverek, szoftverek, alkalmazások és szolgáltatások felügyeletét:

  • Asztali gépek, mobil eszközök, szerverek, tárolóeszközök, hálózati eszközök felügyeletét.
  • Fizikai és virtuális gépek felügyeletét.
  • Heterogén környezetek felügyeletét.
  • Privát, publikus és hibrid felhők felügyeletét.

A System Center komponensei a vállalat méretétől függetlenül biztosítják az infrastruktúra üzemeltetői számára a szükséges eszközkészletet, mellyel a fizikai és a virtuális környezet menedzselhető, illetve az alkalmazás és felhasználói támogatás egyaránt biztosítható.

A System Center komponensek az adott informatikai szervezet igényeihez és érettségi szintjéhez igazodva segítik az üzemeltetési folyamatok automatizálhatóságát és mérhetőségét. Gyorsan és könnyedén érhető el az IT érettségi szintjének látványos fejlesztése a System Center komponensek segítségéve.

A Microsoft System Center termékcsalád komponensei:

A System Center csomag részeként a már jól ismert System Center komponensek átdolgozott korszerűbb változatait használhatjuk. A fejlesztés során a Microsoft kiemelt figyelmet szentelt annak, hogy az egyes komponensek egymással minél integráltabbak legyenek, és a leghatékonyabb megoldást nyújtsák a rendszerüzemeltetés feladataira.

  • Virtual machine Manager, App Controller
  • Operations Manager
  • Orchestrator
  • Configuration Manager, Endpoint Protection
  • Service Mananger
  • Data Protection Manager

Virtual Machine Manager

Központi felügyeleti megoldást ad a Microsoft virtualizációs szoftvereihez.
Az Virtual Machine Manager az SMI-S szabvány támogatásával képes a támogatott tárolóeszközökkel kommunikálni, ezáltal a leggyakoribb Storage-kezelési feladatok a System Center automatizációs folyamataiba beilleszthetőek.
Többféle virtualizációs platformot támogat.
Önkiszolgáló virtuális gépigénylést, dinamikus erőforrás optimalizációt tesz lehetővé.

Configuration Manager, Endpoint Protection

Átfogó megoldást ad a megfelelő szoftvereket és frissítések gyors és költséghatékony telepítése a felhasználók részére.
Beépített mobil eszköztámogatás biztosít kétféle mobil eszköz felügyeleti képességgel. Windows Mobile 6.1 és 6.5 valamint Symbian eszközökre teljes funkcionalitást biztosít. A Configuration Manager hardver- és szoftverleltározási funkciója egyszerűen alkalmazható és könnyen testre szabható megoldást kínál.
A Configuration Manager segítségével nem csupán az operációs rendszerek telepítése valósítható meg, de a korábbi operációs rendszerekről történő migráció is, a felhasználók alkalmazásainak és egyéb adatainak migrációjával egyetemben.
A System Center palettája kibővült a korábban Forefront Endpoint Protectionként létező végpont-oldali vírusvédelmet biztosító összetevővel, és teljes mértékben a Configuration Manager részévé vált.

Operations Manager

Az Operations Manager segítségével a teljes rendszer működése nyomon követhető a különböző események és teljesítményszámláló adatok begyűjtése révén. Az Operations Manager beépített funkcionalitásában biztosítja a szoftver felügyelet, hardver felügyelet, hálózatfelügyelet és a heterogén rendszerek felügyeletét és monitorozását. Az egyes eszközök és komponensek megfelelő állapota, a monitorozási technológiájával kontrollálható.

Data Protectiom Maneger

A Data Protection Manager támogatja az összes Microsoft kiszolgálói szerepkör és a kliensek automatizált mentését és az adatok gyors visszaállítását (Exchange Server, SQL Server, SharePoint, Dynamics, Hyper-V,Window Server System State, fájlszerver, Windows kliensek).
A Data Protection Manager a gyors elérésű, lemezalapú és hosszabb időtávú adatmegőrzésre szolgáló szalagos médiák támogatásán túl képes biztosítani az ún. offsite mentési lehetőséget. Ez a technológia plusz biztosítékot nyújt a mentett adatok redundáns tárolására, és aktívan bevonható a mentési és visszaállítási eljárásokba.

Orchestrator

Az Orchestrator Connector a szolgáltatás kérelmek teljesítését támogatja a folyamat automatizációs képességeken keresztül, mint pl a RunBook végrehajtás.
A rendszer a megkapott paramétereket képes átadni az Orchestratornak, amely a beállított munkafolyamat lépései szerint végighaladva automatizálja a különböző alrendszerekben végrehajtandó lépéseket. Az igénylő a portál felületen keresztül pontosan követheti a szolgáltatásigénylés aktuális fázisát, valamint korábbi kéréseit is ellenőrizheti.

System Center Service Manager

Szolgáltatási folyamatok kezelésének ITIL/MOF alapú keretrendszere.

Az üzlet számára nyújtott informatikai/műszaki szolgáltatások (Incident, Change, Request, Asset, SLA, stb) hatékony kezelésének alapja egy olyan alkalmazás használata, amely nyomon követhetővé teszi a bejelentéseket, változásokat. A szolgáltatásban részt vevő eszközöket és alkalmazásokat életcikluson keresztül kíséri. Napjainkban a technológiai üzemeltetésbe egyre összetettebb, több komponensből álló rendszereket vonnak be a felelős szervezetek. Ezek üzemeltetése során felmerülő problémákat, gondokat mára már csak egy hatékony szolgáltatás támogató eszközzel lehet költséghatékonyan, megbízhatóan követni.

Szolgáltatásirányítási eszköz bevezetéseknél leggyakrabban az informatikai, műszaki rendszerekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos bejelentések elvárt minőségű kezelése, problémák megoldása és az ügyfél-elégedettség növelése a cél. A Service Manager alkalmazása emeli a szolgáltatások rendelkezésre állási szintjét, támogatja az ügyfél felhasználóinak bejelentéseit, elősegítve a megoldás határidőre (SLA/OLA) történő befejezését, auditalhatóságot, az ITILv3/MOF keretrendszer folyamatainak megfeleltetve. Részletes vezetői riportokat generál, bővíthető tudásbázist alkalmaz, workflow-val támogatja a folyamatok automatizálását, az üzemeltetés motorjává válik.

Sztenderdizált IT szolgáltatások kiajánlása

  • A Service Manager egy Szolgáltatás Katalógus elemeit ajánlja ki az alkalmazásgazdák és a felhasználók számára, amelyekkel folyamatvezérelt alkalmazás és infrastruktúra igények valósulnak meg auditálható módon. Továbbá többszintű, szerepkör alapú jogosultságon keresztül biztosítható az egyes szervezetek számára az igények hozzáférhetősége. Ezek az igények az egyszerűbbtől a relatív komplex adatcenter szolgáltatás kialakításáig terjedhetnek.
  • Sablonok és a munkafolyamatok segítenek kialakítani és kiajánlani a szervezet üzleti folyamataival összehangolt szolgáltatásokat.

Lehetővé teszi az önkiszolgáló igénybejelentést, akár a privát felhő infrastruktúrában is

A Service Manager használatával elhelyezhetőek az üzletági alkalmazásgazdák privát felhő infrastruktúrára vonatkozó követelménye:

  • Összevont infrastruktúra erőforrások, szolgáltatások biztosítása az üzleti felhasználók számára a Service Manager 2012 Portálon keresztül feladott igényeik alapján.
  • Szolgáltatás szint megállapodások (SLA-k) meghatározása az infrastruktúra erőforrások, alkalmazások különböző szintű elérhetősége szerint.
  • Storage, network, virtrual alkalmazás erőforrásra vonatkozó jellemző egység költség követése és kiterhelése az igénybe vevő szervezetekre/személyekre.
  • Hozzáférés és erőforrás kvóta szint beállítása szerepkör alapon.

Önkiszolgáló üzleti intelligenciát biztosít

Annak érdekében, hogy az egyes üzletágak menedzsereivel szót értsen – legyen az akár működési SLA, vagy üzleti BI kérdése – a Service Manager 2012 lehetőséget ad:

  • Könnyen használható dashboardok segítségével az önkiszolgáló riportolást egyszerűvé teszi.
  • Teljeskörű nézetet biztosít az IT-ról a data warehouse-ból, amely különböző vállalati adatforrásokból hívja elő az adatokat, pl. egyéb System Center komponensekből , Active Directoryból, SAP-ból.
  • A Microsoft Office integrációval növeli a működési és üzleti szolgáltatás riportok testreszabásának képességét.

Lehetővé tesz az IT GRC feladatok elvégzését

A System Center Governance/Risk/Compliance (GRC) Process Management Pack:

  • Képessé teszi a Service Manager-t a megfelelőségi programokhoz szükséges komplex szabályozások és szabványok irányadó szabályozási célokká fordítására, konkrét aktivitások leképezésére.
  • Meghatározza a manuális és automatikus szabályozási tevékenységeket, amelyek érvényre kell jutniuk egy adott szabvány kialakításánál, pl. Windows Server, Microsoft Exchange Server beállítások.
  • Ezen tevékenységek folyamatos validációját automatizálja, a riportokon és az audit trail funkción keresztül demonstrálja a megfelelőséget.

System Center licencelés

A System Center termékcsalád 2012-es verziójában alapvetően megváltozott a termékcsalád teljes licencelési konstrukciója. Ez a kis- és nagyvállalati ügyfelek számára egyaránt fontos

A főbb változások:

  • Az első és legfontosabb változás, hogy a termékek egyedi megvásárlása nem lehetséges, csak és kizárólag csomagban érhetőek el.
  • A második fontos változás, hogy egyik termék esetében sem kell külön licencet vásárolni a menedzsment kiszolgálókra.

A System Center termékcsalád beszerzése előtt kérjen tanácsot a Ker-Soft Kft licencelési szakembereitől, hogy igényeikhez mérten, mint technikai, mint anyagi szempontból a legkedvezőbb konstrukcióban tudják beszerzésüket megvalósítani.

Embarcadero Upgrade Amnesty
Frissítse meglévő RAD Studio, Delphi, C++Builder, vagy Borland Developer Studio licencét 10.1 Berlin verzióra, akár 45% kedvezménnyel.
Ingyenes Mobile Add-on Pack
Vásároljon új Delphi vagy C++Builder licencet és ingyen jut Mobile Add-on Pack fejlesztő eszközhöz!
20% kedvezmény JetBrains előfizetésekre
Vásároljon új JetBrains éves előfizetést 2016. májusban 20% kedvezménnyel!

Hírek

Megjelent a RAD Server
Delphi alkalmazások futtatása egyszerűen.
20% kedvezmény JetBrains előfizetésekre
Vásároljon új JetBrains éves előfizetést 2016. májusban 20% kedvezménnyel!
DBArtisan 2016
A DBArtisan 2016 a piac egyetlen olyan megoldása, amely csapatmunka támogatás mellett platformfüggetlen adminisztrációs- és teljesítménymenedzsmentet kínál adatbázisokhoz.
David Laserscanner
Örökítsen meg 3D-ben! A Ker-Soft Kft. már idestova 5 éve viszonteladó partnere a 3D szkennelés egyik piacvezető gyártójának, a David Vision Systems cégnek.